آزمونا

وبلاگ سردارایان

آزمونا

وبلاگ سردارایان

علائم سردرد عصبی تنشی

جمعه, ۱۳ مهر ۱۳۹۷، ۰۳:۴۳ ب.ظ

علائم سردرد عصبی تنشی

سردرد تنشی ,سردرد تنشی یا هیجانی,سردرد تنشی مزمن,سردرد تنشی عصبی,سردرد تنشی و سرگیجه,سردرد تنشی و حالت تهوع,سردرد تنشی درمان خانگی,سردرد تنشی یا عروقی,سردرد تنشی یعنی چه,سردرد تنشی و عصبی,درمان سردرد تنشی یا هیجانی,علائم سردرد تنشی یا هیجانی,راه های درمان سردرد تنشی یا هیجانی

سردرد تنشی

توضیحاتی در مورد سردرد تنشی

علائم سردرد های تنشی عبارتند از: • سردرد ثابت است و ضربانی نیست. معمولا درد و فشار در هر دو طرف سر احساس می شود. • احساس فشار در سر به گونه ای که شما حس می کنید که سر شما در داخل یک گیره قرار دارد و به آن فشار وارد می شود. • احساس درد در شقیقه ها، پشت سر و گردن این درد با سردرد میگرنی متفاوت است. سردرد میگرنی معمولا به صورت ضربانی است و در یک طرف سر رخ می دهد. سردرد های تنشی تمایل دارند که هر چند وقت یک بار بروز کنند، به ویژه اگر تحت فشار های کاری و استرس باشید. درد سردرد های تنشی معمولا آنقدر شدید نمی شود که در کار و یا زندگی اجتماعی شما اختلالی جدی ایجاد کند. البته ممکن است برای برخی افراد بسیار شدید و یا طولانی باشد. تشخیص سردرد تنشی چگونه است؟ پزشک برای تشخیص سردرد تنشی معمولا شما را معاینه می کند و بعد چند سوال در مورد سلامت و سبک زندگی شما می پرسد.

سردرد تنشی عصبی

بیشتر سردردها تنشی هستند. این گونه سردردها تمایل دارند که هر چند وقت یک بار اتفاق بیافتند. اگر شما تحت فشار و یا استرس باشید فاصله زمانی بروز این گونه سردردها کوتاه‌تر می‌شود. معمولا این گونه سردردها نشانه چیز خطرناکی نیستند. اما می‌توانند بسیار دردناک و آزاردهنده باشند و باعث اختلال در زندگی روزمره شوند.

سردرد تنشی مزمن

سردرد های تنشی می‌توانند از 30 دقیقه تا یک هفته طول بکشند. اگر شما در طول یک ماه بیش از 15 روز و به مدت سه ماه متوالی سردرد داشتید، ممکن است شما به سردرد تنشی مزمن مبتلا شده باشید. این گونه سردرد می‌تواند به استرس و افسردگی منجر شود که افسردگی و استرس به نوبه خود می‌توانند منجر به بروز سردرد بیشتری شوند.حدود 4 نفر از هر 100 نفر در ایالت متحده آمریکا به سردرد تنشی مزمن مبتلا هستند. علائم آن می‌تواند از کودکی شروع شود اما بیشتر افراد در سنین میانسالی با این مشکل مواجه می‌شوند. برخی از افراد به صورت همزمان از سردرد تنشی و سردرد میگرنی رنج می برند.

سردرد تنشی یا هیجانی

پزشکان هنوز مطمئن نیستند که چه چیزی باعث سردرد تنشی می شود. کارشناسان پیش از این گمان می کردند که تنش یا اسپاسم عضلات گردن، سر و صورت در بروز این سردرد ها نقش دارند. در حال حاضر آنها فکر می کنند که تغییراتی در مواد شیمیایی مغز ممکن است به بروز اینگونه سردرد ها بیانجامد. سردرد های تنشی یکی از شایعترین انواع سردرد هستند. این گونه سردردها می توانند به علت استرس، افسردگی، گرسنگی و یا فشار های عضلانی بروز کنند. سردرد تنشی ممکن است به صورت ناگهانی و یا به صورت آرام آرام رخ بدهد.

درمان خانگی سردرد تنشی

کلاس‌های مدیریت استرس: این کلاس‌ها می‌توانند راه‌هایی برای مقابله با استرس و چگونگی کاهش تنش به شما بیاموزند. بیوفیدبک: این یک تکنیک آرام‌سازی است که به شما آموزش می‌دهد درد و استرس را مدیریت کنید. درمان رفتاری شناختی (CBT :(CBT یک گفت‌وگو درمانی است که به شما کمک می‌کند وضعیت‌هایی را که باعث استرس، اضطراب و تنش‌تان می‌شوند، شناسایی کنید. چند بار در روز به‌مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه، یک پد حرارتی یا بسته‌ی یخ روی سرتان بگذارید. برای شل‌کردن عضلات سفت و کشیده، درون وان آب گرم بروید یا دوش آب گرم بگیرید. طرز نشستن و ایستادن‌تان را اصلاح کنید. برای جلوگیری از خستگی چشم در هنگام کارکردن با رایانه، به‌طور منظم به چشم‌هایتان استراحت دهید. با این حال ممکن است این تکنیک‌ها نتوانند مانع عود تمام سردردهای تنشی شوند.

درمان گیاهی سردرد تنشی

استنشاق عطر روغن نعنا یا روغن اسطوخودوس ممکن است موجب کاهش سردرد شود (روغن اسطوخودوس نباید خوراکی خورده شود.)استرس یکی از دلایل اصلی این سردرد هاست. کاهش تنش ماهیچه ها می تواند باعث کاهش درد شما شود. افرادی که دچار سردرد تنشی می شوند معمولا به صدا و نور نیز حساس ترند. در یک اتاق با نور بسیار کم استراحت کنید. چشمانتان را ببندید و به گردن، پشت و شانه هایتان استراحت دهید.

سردرد تنشی چیست

سردردهای تنشی و عصبی را ناشی از تنش‌های روحی و روانی دانست که معمولاً‌ در زنان شایع‌تر است. برخی آمارها حاکی از شایع بودن این سردرد نسبت به سردردهای دیگر است اگر چه آمارهای دیگر از شایع بودن این سردرد بعد از سردرد میگرنی حکایت دارد. وی افزود: این سردردها معمولاً کیفیت فشاردهنده دارند و فرد مبتلا می‌گوید انگار در سرم فشاری است یا باندی کشی دورتادور سرم بسته‌اند و آن را فشار می‌دهند. این نورولوژیست اظهار داشت: سردردهای تنشی و عصبی معمولاً حالت ضربان‌دار ندارد مگر در موارد شدید و مزمن که در اوج شدت ممکن است حالت ضربان‌دار پیدا کند و گاهی با سردردهای میگرنی اشتباه گرفته می‌شود. وی افزود: این سردرد معمولاً در کل سر احساس می‌شود ولی شروع آن از قسمت‌های مختلف سر و صورت مانند پس سر و ناحیه پیشانی است.

درمان سردرد تنشی در طب سنتی

طب سوزنی: این یک درمان جایگزین است که می‌تواند با فروبردن سوزن‌های بسیار ریز در مناطق خاصی از بدن، باعث کاهش استرس و تنش شود. برخی از مکمل های غذایی نیز ممکن است به کاهش و تسکین سردرد تنشی کمک کنند. با این حال از آنجا که درمان‌های جایگزین می‌توانند با داروهای متداول تداخل پیدا کنند، قبل از مصرف آنها حتما باید با پزشک‌تان مشورت کنید. به گفته‌ی مرکز ملی سلامت مکمل و یکپارچه، مکمل‌های زیر می‌توانند به پیشگیری از سردردهای تنشی کمک کنند: باتربور؛ کوآنزیم کیوتن؛ بابونه گاوی؛ منیزیم؛ ریبوفلاوین (ویتامین B۲).

درمان دارویی سردرد تنشی

اکثر افراد برای درمان سردردهاب تنشی از قرص های مسکن بدون نسخه استفاده می کنند. اما اگر شما بیش از سه نوبت در طول هفته از این قرص ها استفاده کنید ممکن است با سردرد ارجاعی مواجه شوید. این نوع از سردرد با سردرد تنشی متفاوت است. این نوع سردرد معمولا زمانی شروع می شود که قرص های مسکنی که مصرف کرده اید اثر خود را از دست بدهند، که همین قضیه باعث می شود شما مجبور به مصرف قرص های مسکن بیشتری شوید. بعد از مدتی، اگر شما قرص های مسکن مصرف نکنید با سردرد مواجه خواهید شد. در صورتی که شما با سردرد تنشی مواجه باشید ممکن است پزشک دارو های ویژه ای را برای شما تجویز کند.

تفاوت سردرد تنشی با میگرن

اولین گام برای به دست آوردن بهترین درمان این است که بدانید چه نوع سردرد دارید. سردردهای تنشی شایع ترین است – 90٪ از سردرد ها در این دسته قرار دارند. اما سردرد میگرنی شایع نیست. حدود 12 درصد از مردم دچار آن ها می شوند. اما آنها می توانند بسیار خسته کننده باشند و از 4 تا 48 ساعت طول بکشند. طول، شدت، موقعیت درد و علائم می تواند بسیار متفاوت باشد، اما تنها میگرن می تواند شما را در رختخواب قرار دهد.

درمان سردرد تنشی با ماساژ

ماساژ می تواند باعث کاهش درد شما شود، همچنین می تواند برای از بین بردن استرس و تنش ها موثر باشد. از فرد دیگری بخواهید به آرامی سر، گردن و ماهیچه های شانه تان را ماساژ دهد. یا خودتان ان را انجام دهید. نقطه دردناک را به سر انگشتانتان به آرامی برای چند ثانیه ماساژ دهید.

سردرد تنشی در کودکان

اکثر سردردها طی بیماری های ویروسی و تب رخ می دهند. با این وجود سردرد می تواند نخستین علامت یک بیماری وخیم نظیر مننژیت یا تومور مغزی باشد. در بعضی کودکان خواب کمتر از حد معمول و یا پریدن ناگهانی ازخواب منجر به سردرد می شود. در برخی بچه ها تشنگی ، ضربه به سر ، تماشای بیش از حد تلویزیون یا کامپیوتر ، عفونت های گوش ، سینوزیت ، عفونت های ادراری ، سرماخوردگی ، آنفلوآنزا ، عدم خوردن یک وعده غذایی در روز که منجر به پایین آمدن سطح قند خون می شود. از دیگر عوامل می توان به استرس، اضطراب و ترس در خانه و یا مدرسه، توده مغزی، فشار خون بالا، مشکلات دندان، مشکلات چشمی، مشکلات مفصل گیجگاهی– فکی، هیجان، مسافرت، مصرف شکلات و گوشت‌های آماده مثل سوسیس و کالباس به دلیل داشتن نیترات اشاره کرد. گاهی اوقات سردرد در کودکان خصوصا سردرد میگرنی منشا ارثی دارد و در صورت وجود این نوع سر درد در پدر و مادر و دیگر افراد خانواده احتمال وقوع آن در کودک بیشتر می‌شود. خستگی عضلات سر و گردن در کودکان که بیشتر به علت انجام تکالیف یا نگاه کردن تلویزیون در وضعیت دراز کشیده اتفاق می افتد، نیز می تواند منجر به سردرد در کودکان شود.

سردرد تنشی

برخی از افراد حتی بعد از مصرف دارو نیز باز مقداری احساس سردرد می کنند. اما با درمان سردردهای تنشی احتمالا تعداد دفعات بروز آن کمتر شده و هنگامی که بروز می کنند نیز احتمالا بسیار شدید و آزار دهنده نخواهند شد. برای پیشگیری از سردرد تنشی می توانید اقدامات زیر را انجام دهید: • سعی کنید استرس را کاهش دهید • مطمئن شوید که خواب، ورزش و تغذیه شما کافی، سالم و برطبق یک برنامه منظم باشد. • مطمئن شوید که حالت بدن شما در هنگام نشستن، بلند شدن، ایستادن و راه رفتن مناسب است. • سعی کنید در هنگام استفاده از کامپیوتر به چشم های خود فشار نیاورید. • اگر با اضطراب و افسردگی مواجه هستید سعی کنید برای درمان آنها اقدام کنید. • سعی کنید از سردرد های خود یادداشت برداری کنید. هر دفعه که احساس سردرد می کنید تاریخ، ساعت و کاری را که انجام داده اید و حس می کنید منجر به سردرد شما شده است و همچنین حسی که قبل از شروع سردرد داشته اید را بنویسید. این یادداشت ها می توانند به شما و پزشک کمک کنند تا بتوانید دلیل سردرد را پیدا کنید. پزشک می تواند از روی این یادداشت ها طرح درمانی مناسبی را برای شما آماده کند.

بیشتر بخوانید : سردرد یک طرفه سمت چپ ♥ سردرد پشت سر نشانه چیست ♥ سردرد پشت سر سمت راست ♥ سردرد میگرنی چیستسردرد پیشانی در کودکان

درمان گیاهی بی اشتهایی عصبی

درد سینه در ماه اول حاملگی

درمان درد تمام بدن

علت التهاب پوست دست

علت سردرد شدید در دوران بارداری

راه درمان بی اشتهایی عصبی

درد شکم در ماه اول حاملگی

درد تمام استخوانهای بدن

درمان التهاب پوست دست

سردرد شدید در دوران حاملگی

بی اشتهایی عصبی نوزاد

درد های بارداری در ماه اول

دلیل درد تمام بدن چیست

التهاب پوست بیضه

علت سردردهای شدید دوران بارداری

گوشت جوجه تیغی چه حکمی دارد

درد بارداری در ماه دوم

علت درد تمام بدن چیست

درمان التهاب پوست سر آلتbalanitis

درمان سردردهای شدید دوران بارداری


  • سردار ملی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی